اوقات شرعی
       
      •  
        منبع خبر : اداره روابط عمومی شهرداری منطقه هشت
        تعداد بازدید: 11
        کد: 194347
        تاریخ انتشار:
        ۱۳۹۸/۱۲/۲۰

        شهرداری الکترونیکی منطقه 8 مشهد، راهی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا

        در این مدت سعی کرده ایم بیشتر خدمات در حوزه شهرسازی به صورت الکترونیکی باشد تا شهروندان به شهرداری مراجعه حضوری نداشته باشند، اما این بدان معنا نیست که این حوزه تعطیل شده باشد. هنوز هم مانند گذشته در اتاق بنده به روی شهروندان باز است و مراجعات حضوری برای پاسخگویی وجود دارد.
         شهرداری الکترونیکی منطقه 8 مشهد، راهی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا

        شهردار منطقه 8 مشهد با اشاره به خدمات شهرداری الکترونیکی در این منطقه گفت: فعالیت های شهرداری منطقه در جهت کاهش شیوع ویروس کرونا به صورت دورکاری انجام می شود تا از مراجعه شهروندان به شهرداری کاسته شود.
        به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه هشت، علی شیرازی با عنوان این مطلب ادامه داد: ساختار اداری ما ساختاری سنتی است که برای این اتفاقات از پیش برنامه‌ریزی نشده است. اگر مفهوم واقعی دولت الکترونیک و شهرداری الکترونیک از قبل اجرا شده بود امروز به راحتی می‌توانستیم تمام نهادها، سازمان ها و شهرداری‌ها تبدیل به نظام دورکاری شوند و علاوه بر خدمت به مردم، خللی در کارها وارد نشود و نگرانی رفت و آمد و حضور در ادارات رفع شود.
        وی با اشاره به آماده سازی زیرساخت های شهرداری الکترونیک در تابستان سال جاری و تغییرات ایجاد شده در ارائه خدمات این منطقه توضیح داد: ما در مسیر تحقق این هدف قرار داریم که هنوز به صورت صددرصدی به آن نرسیده ایم.
        شیرازی یادآور شد: شهرداری منطقه هشت از تابستان سال جاری موضوع پیاده سازی شهرداری الکترونیک را در دستور کار خودش قرار داد و با کمک معاونت برنامه ریزی به عنوان دومین منطقه پایلوت کارش را آغاز کرد.
        شهردار منطقه 8 مشهد با اشاره به اینکه هنوز هم مراجعات مردمی به این شهرداری وجود دارد افزود: در بحث شهرداری الکترونیکی، تنها چالش ما عدم آشنایی و رغبت مردم برای استقبال از این نوع فرایندها است؛ مردم ما دوست دارند همیشه با کارمند و آن کسی که کار دارند ارتباط چهره به چهره داشته باشند. آنها نمی‌توانند قانع شوند که بدون رودررو شدن و دیده شدن با کارشناس مربوطه آن تصمیم برایشان گرفته شود.
        شیرازی افزود: در این مدت سعی کرده ایم بیشتر خدمات در حوزه شهرسازی به صورت الکترونیکی باشد تا شهروندان به شهرداری مراجعه حضوری نداشته باشند، اما این بدان معنا نیست که این حوزه تعطیل شده باشد. هنوز هم مانند گذشته در اتاق بنده به روی شهروندان باز است و مراجعات حضوری برای پاسخگویی وجود دارد.
        وی اظهار داشت: بخشی از مراجعات مردم برای ضوابط و تقاضاهایی مازاد بر قوانین است. آن‌ها موضوع مضاعفی مانند تراکم مازاد، بحث پارکینگ و... می خواهند و بر تقاضایی که دارند اصرار دارند تا شاید با مراجعه حضوری به نتیجه برسند. در هر صورت امیدواریم با وحدت رویه‌ای که ایجاد کرده‌ایم دیگر مراجع حضوری نداشته باشیم.
        خدماتی که دورکاری ندارد
        شهردار منطقه با تاکید بر این موضوع یادآور شد: حسب بخشنامه استانداری خراسان رضوی و با توجه به ابلاغیه وزارت کشور بخشنامه حضور50 درصدی، به پرسنلی که بیماری زمینه‌ای یا شرایط سنی بالا دارند و بانوانی که معذوریت حضور داشتند اجازه دورکاری دادیم اما با توجه به حجم کارها در آستانه استقبال از بهار بیشتر پرسنل دغدغه کارشان را داشتند و در محل کار و سر پروژه ها حاضر شده اند تا خدماتشان را به نحو احسن انجام دهند.
        وی افزود: در بخش کارگری هم، همانطور که مستحضر هستید مشاغل قابل تعطیلی نیستند. کار آنها مرتبط با امورات زندگی مردم است و امورات زندگی مردم تعطیلی بردار نیست. این افراد همیشه در سخت‌ترین بحران ها حضور فعالی داشته اند. کارگران خدمات شهری که رفت و روب شهر را بر عهده دارند در تمام ساعات شبانه روز بدون وقفه در خدمت مردم هستند و در هیچ برهه ای از زمان تعطیلی نداشته اند. این افراد همچنان علاوه بر جمع‌آوری و انتقال پسماندها به‌صورت مستمر شبانه‌روزی ضدعفونی معابر سطح منطقه و اماکن عمومی منطقه را انجام می‌دهند.
        شیرازی از شهروندان خواست به جز موارد ضروری از تردد و حضور در معابر و اماکن عمومی خودداری کنند و در حال حاضر خانه امن ترین مکان برای افراد است که بهتر است در خانه بمانند تا این وضعیت هم به حالت طبیعی برگردد و این بیماری برطرف شود.

        تعداد بازدید: 11
        نام:
        پست الکترونیک:
        شرح نظر:
        کد امنیتی:
         
        0 0
        آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر